X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מהפכת החיפוש הקולי – העתיד כבר כאן

השימוש בחיפוש הקולי עולה משנה לשנה ולכן חשוב להכיר בהשפעה שלו על הדירוג בגוגל ועל הדרכים לביצוע אופטימיזציה לשיפור המיקומים. למידע נוסף היכנסו לכתבה המלאה באתר!
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

עליית השימוש בסלולר כבר ברורה לכולנו ואיתה צומחות אפשרויות חיפוש חדשות לגולש:

החיפוש הקולי

החיפוש הקולי מאפשר למשתמשים לדבר אל המכשיר במקום להקליד את מה שהם מחפשים ולקבל את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר.

אך אופן החיפוש מתבצע בצורה שונה – גולשים פחות משתמשים “בשפת מחשב” אלא יותר משתמשים בשאלות משיחה אמיתית פנים אל פנים.

לדוגמא, בואו נניח שהייתם רוצים להכין בבית שייק בריאות, לכן הייתם מקלידים בגוגל ביטויים בסגנון: “הכנת שייק בריאות”, “מתכון לשייק בריאות”.

עם זאת, כשתחפשו זאת באופן קולי הניסוח יהיה בסגנון אחר לגמרי, למשל:

“איך מכינים שייק בריאות בבית?” , “מה המתכון של שייק בריאות ביתי?”.

כלומר, חיפוש קולי משנה את הדרך שבה הגולשים מחפשים בגוגל: החיפושים יותר ארוכים ומוטים שיחה.

במילים אחרות – אם גולשים התחילו לחפש בגוגל בצורה שונה יש לכך השפעה גדולה על ה-SEO באתר שלנו.

איך ההשפעה הזאת באה לידי ביטוי?

בשנתיים האחרונות השימוש בחיפוש הקולי עלה ב- 150% ומומחים רבים צופים כי עד שנת 2020 50% מהחיפושים יבוצעו באמצעות חיפוש קולי.

לכן, גוגל מתחילים לדרג את העמודים בדגש על אתרים שביצעו אופטימיזציה מותאמת לחיפוש הקולי.

בסופו של דבר המטרה של גוגל היא לדרג אתרים בצורה מדויקת, כך שהגולשים יוכלו למצוא את המידע הרלוונטי ביותר עבורם במהירות ובקלות – וכך ליצור להם את החוויה הטובה ביותר.

חשוב להכיר בעובדה שחיפוש קולי SEO שונה מ-SEO מסורתי ולכן פרמטרים שמשפיעים על הדירוג המסורתי לא ישפיעו על הדירוג של החיפוש הקולי ולהפך.

לשם כך נשאלת השאלה,

איך מבצעים אופטימיזציה לחיפוש קולי?

עיקר החיפושים הקוליים מתבצעים בשאילת שאלה ובהתאם לכך תוצאות החיפוש משתנות.

גוגל עוברים מ”תוצאות” ל”תשובות” – אין צורך להקליק על תוצאת חיפוש ולהיכנס לאתר כדי לקבל את התשובה, אלא התשובה לשאלה שלנו תימצא בתוצאת חיפוש עצמה (בתוצאת אפס), לדוגמא:

דוגמא לחיפוש קולי

תוצאת אפס הנקראת גם featured snippet היא תוצאת החיפוש העליונה ביותר הנמצאת מעל המודעות הממומנות ובדרך כלל היא תכיל רשימות ובולטים.

מדובר בתוצאת החיפוש המדויקת ביותר לשאלה שלנו:

גוגל מסייע לנו לקבל את המידע הרלוונטי עבורנו וחוסך לנו התברברות בעשרות תוצאות חיפוש. מעבר לכך, הוא ממשיך לעשות לנו חיים קלים וגם מקריא לנו את התוצאת חיפוש – תודו שאין יותר טוב מזה.

לכן, המטרה שלנו כמפרסמים היא להתאים את התוכן של התשובות לשאלות שהגולשים שואלים.  איך עושים זאת?

 

  1. נחפש מהן השאלות הנפוצות ביותר ובעלות נפחי חיפוש גבוהים.
  2. נבצע אופטימיזציה לעמודים בהתאם לביטויי מפתח אלו:

 

  • נייצר עמודי שאלות – תשובות חדשים/ נתאים עמודי שאלות – תשובות קיימים:

בעמוד זה נכיל את השאלות הנפוצות ביותר ובהתאם לכך תשובות מפורטות ומדויקות עד 30 תווים.

ככל שהתשובה נותנת מענה טוב יותר לגולש: קצרה וממוקדת, הסיכויים שלה להופיע בתוצאת אפס גבוהים יותר.

  • השאלות והתשובות ינוסחו באופן שבו אנו מדברים ולא בצורה רובוטית:

ב-SEO המסורתי, כשאנחנו רוצים למצוא מידע על נושא מסוים בדרך כלל ננסח שילוב של 2-3 ביטויים לעומת חיפוש קולי שבו ננסח משפט ארוך של שאלה ונקבל תשובה עניינית וברורה.

  • נוודא שהאתר שלנו נטען במהירות:

בדיוק כמו ב-SEO מסורתי, גם בחיפוש קולי גוגל יעניק עדיפות לאתרים שנטענים מהר יותר.

זה קריטי במיוחד כשמדובר בחיפוש קולי במובייל ולכן העלייה של האתר צריכה להתבצע באופן מהיר. ברגע שהאתר עולה מהר יותר כך גוגל יכול להעניק את התוצאה לגולש באופן המהיר ביותר ולשפר את חווית המשתמש.

  • נתרכז בחיפושים לפי מיקום:

22% מהחיפושים הקוליים כוללים חיפושים לפי מיקום ולכן ישנה הזדמנות ליצור תוכן לוקאלי על מנת שנופיע בתוצאות החיפוש הקולי.

לדוגמא, במידה ולמותג שלנו יש סניפים נוכל לשלב ביטויים בתוכן כמו “קרוב אליי”.

מה יוצא לנו מזה?

החיפוש הקולי מאפשר לשפר את מודעות המותג, רכישות אונליין ובסופו של דבר את ה-Revenue.

למרות שאנחנו לא מקבלים דיווחים בגוגל אנליטיקס על התנועה המגיעה מחיפוש קולי – זה כן מגדיל לנו את התנועה האורגנית לאתר!

קודם כל, ברגע שגוגל מציג את תוצאת האפס למותג מסוים המודעות שלו עולה בקרב הגולשים.

שנית, הקישור לאתר נמצא תחת תוצאת האפס לכן גדלים הסיכויים שהגולש יקליק לאתר ובנוסף, תוצאת החיפוש המסורתית ככל הנראה תהיה מיקום ראשון.

חשוב לחדד כי ייתכן שהחיפוש הקולי יוביל לירידה בכניסות אורגניות לאתר אך יעלה את החשיפות. מצד אחד זה נשמע חיסרון, אך מדובר ביתרון היות והחיפוש הקולי מגדיל את האמינות בעיני גוגל ופרמטר זה יסייע לנו בדירוג האתר.

עם זאת, לא ניתן למדוד את החיפוש הקולי (כלומר עדיין לא) ולא נוכל לדעת באיזה מיקום אנחנו כדי לשפר את מצבנו אך, זה לא סותר את ההמלצה שלנו להמשיך ולבצע אופטימיזציות של ה-SEO המסורתי והחיפוש הקולי. ייתכן כי בסופו של דבר גם החיפוש הקולי יהיה מדיד ונוכל לראות את התוצאות שלנו ולהשתפר משם.

מה עליכם לעשות החל ממחר?

קודם כל להכיר בכך שהחיפוש הקולי כבר כאן וניתן לפגוש אותו במערכות שונות כמו: גוגל, סירי, אלכסה ואמזון.

לשם כך עליכם להתחיל ולעבוד על האתר שלכם כדי להיות במשחק וכך להגדיל את התנועה האורגנית לאתר, מה זה בעצם אומר?

כפי שציינו קודם, לבחון את השאלות הנפוצות שהגולשים מחפשים, לייצר/להתאים עמודים קיימים לעמודי שאלות – תשובות ממוקדות בהתאם לצרכי הגולש וכך להעניק לו את החוויה הטובה ביותר.

צריכים להתייעץ עם חברה לקידום אתרים? אנו ב- McCann Digital נשמח ללוות אתכם בתהליך ולייצר חווית חיפוש קולי מותאמת לגולשים שלכם.