X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מה זה E.E.A.T ולמה הוא חשוב כל כך לאתר שלכם?

התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מה זה E.E.A.T?

המונח E.E.A.T הוא ראשי התיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness ו- Trustworthiness. מדובר במדד המתייחס לניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות, ובעזרתו גוגל מעריך את איכות התוכן באתרים. E.E.A.T הוא אינו מדד ישיר לדירוג איכות האתר אך הוא קו מנחה בעזרתו גוגל קובע אילו אתרים צריכים להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בהתבסס על אמינות וערך התוכן שהם מספקים לגולשים.

האזכור הראשון של E.A.T הופיע בשנת 2014 ובסוף שנת 2022 גוגל הוסיפו למונח E נוספת המתייחסת ל- Experience. המשמעות היא שבעלי אתרים צריכים לשים דגש על:

  • Expertise – מומחיות יוצרי התוכן, כלומר רמת הידע של יוצר התוכן בתחום ספציפי, תוכן איכותי צריך להיכתב על ידי כותב תוכן עם מומחיות רלוונטית בנושא הנידון.
  • Authoritativeness – סמכותיות של יוצרי התוכן ושל התוכן עצמו באתר, סמכותיות ניתן לבסס באמצעות תוכן איכותי ומעמיק, קישורים חיצוניים, מוניטין האתר.
  • Trustworthiness – האמינות של יוצר התוכן ושל האתר, אמינות ניתן לבסס על ידי גורמים כמו דיוק המידע, שקיפות לגבי יצירת התוכן ומקורותיו, אתר מאובטח וחווית האתר שהוא מספק
  • Experience – ניסיון של כותב התוכן בתחום בו עוסק האתר וכן של האתר עצמו,  תוכן שהופק על ידי מישהו שיש לו ניסיון חיים ממקור ראשון בנושא הנדון.

למה E.E.A.T חשוב כל כך באתרי YMYL?

אתרי Your Money Your Life הם אתרים בנושאי בריאות, פיננסים, בטיחות, אתרים שקשורים לממשל וחוקים, אתרי חדשות, אתרים המעניקים מידע רשמי ומשפטי, ובאתרים אלה נושא זה הוא קריטי. לתוכן כזה יש אפקט אדיר על הגולשים, ומידע שגוי יכול להשפיע על חייהם של הקוראים ולכן גוגל מתייחס ברצינות רבה לתוכן מסוג זה.

E.E.A.T בעידן של AI

בחודשים האחרונים נכנסו לחיינו כלי AI שמאפשרים ליצור תוכן באמצעות בינה מלאכותית ואתרים רבים עושים שימוש בכלים אלה לטובת יצירת תוכן טקסטואלי וויזואלי. גוגל הודיעו שהם אינם מתנגדים ליצירת תוכן מסוג זה ולא יענישו אתרים שעושים שימוש בבינה מלאכותית אך הדגישו את החשיבות של תוכן מקורי ושימושי עבור הקוראים. גוגל מתגמלים תוכן איכותי שמעניק ערך לגולשים ולדבריהם כל עוד התוכן אמיתי ונכון, לא משנה כיצד הוא נוצר.

שימוש נכון בבינה מלאכותית או באוטומציה אינו מנוגד להנחיות שלנו. משמעות הדבר היא שתוכן מותר הוא רק כזה שאינו משמש ליצירת תוכן בעיקר לשם תמרון דירוגי החיפוש, דבר המנוגד למדיניות הספאם שלנו (אלא תוכן שבאמת שימושי עבור המשתמשים) – חברת גוגל

חשוב לזכור שבאתרים מסוג YMYL מומלץ מאוד להקפיד על יצירת תוכן סמכותי ואמין, בעיקר עבור הגולשים שלכם. אתם לא רוצים להיתפס כחסרי מקצועיות בעיניהם , נכון?

אז מה צריך לקחת בחשבון בעת יצירת התוכן באתר?

  1. בחירת כותבי תוכן בעלי ניסיון ומומחים בתחומם, שיוכלו לספק תוכן איכותי, שימושי וברמה גבוהה
  2. השתמשו בשמות אמיתיים של כותבי התוכן על מנת לחזק את הסמכותיות והאמינות של התוכן שלכם בעיני הגולשים, בנוסף דבר זה יגרום לתחושת השקיפות והאותנטיות של התוכן שאתם מספקים
  3. עדכנו את התוכן שלכם באופן תדיר על מנת להישאר רלוונטיים ולשמור על התוכן מעודכן ומדויק
  4. קשרו למקורות סמכותיים (מחקרים, מקורות רשמיים ועוד) שיכולים לחזק את סמכותיות האתר שלכם
  5. עבדו גם בתחזוקת המוניטין שלכם ברשת, דבר שיכול להשפיע על מהימנות האתר שלכם, ועקבו אחר כתבות שליליות, ביקורות שליליות בפלטפורמות העסקיות וברשתות החברתיות

ואיך אפשר לחזק את הניסיון והסמכות של יוצרי התוכן באתר?

אז כמו שאמרנו, צריך בראש ובראשונה לוודא שהאנשים שיוצרים את התוכן הם מומחים ובעלי ניסיון בתחומם.

לאחר מכן, צריך להדגיש את המומחיות של כותבי התוכן באמצעות הדרכים הבאות:

  1. לכלול את הביוגרפיה של המחבר כדי להראות את הידע שלו ותחומי ההתמחות שלו
  2. ליצור דפי מחברים ובהם להציג את כל המאמרים שנכתבו על ידו
  3. לקשר לחשבונות המדיה החברתית של המחבר כדי שגוגל יבין שמדובר באנשים אמתיים ומומחים בתחומם