המונח E.E.A.T הוא ראשי התיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness ו- Trustworthiness. מדובר במדד המתייחס לניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות, ובעזרתו גוגל מעריך את איכות התוכן באתרים. E.E.A.T הוא אינו מדד ישיר לדירוג איכות האתר אך הוא קו מנחה בעזרתו גוגל קובע אילו אתרים צריכים להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בהתבסס על אמינות וערך התוכן שהם מספקים לגולשים.
האזכור הראשון של E.A.T הופיע בשנת 2014 ובסוף שנת 2022 גוגל הוסיפו למונח E נוספת המתייחסת ל- Experience. המשמעות היא שבעלי אתרים צריכים לשים דגש על:
אתרי Your Money Your Life הם אתרים בנושאי בריאות, פיננסים, בטיחות, אתרים שקשורים לממשל וחוקים, אתרי חדשות, אתרים המעניקים מידע רשמי ומשפטי, ובאתרים אלה נושא זה הוא קריטי. לתוכן כזה יש אפקט אדיר על הגולשים, ומידע שגוי יכול להשפיע על חייהם של הקוראים ולכן גוגל מתייחס ברצינות רבה לתוכן מסוג זה.
בחודשים האחרונים נכנסו לחיינו כלי AI שמאפשרים ליצור תוכן באמצעות בינה מלאכותית ואתרים רבים עושים שימוש בכלים אלה לטובת יצירת תוכן טקסטואלי וויזואלי. גוגל הודיעו שהם אינם מתנגדים ליצירת תוכן מסוג זה ולא יענישו אתרים שעושים שימוש בבינה מלאכותית אך הדגישו את החשיבות של תוכן מקורי ושימושי עבור הקוראים. גוגל מתגמלים תוכן איכותי שמעניק ערך לגולשים ולדבריהם כל עוד התוכן אמיתי ונכון, לא משנה כיצד הוא נוצר.
“שימוש נכון בבינה מלאכותית או באוטומציה אינו מנוגד להנחיות שלנו. משמעות הדבר היא שתוכן מותר הוא רק כזה שאינו משמש ליצירת תוכן בעיקר לשם תמרון דירוגי החיפוש, דבר המנוגד למדיניות הספאם שלנו (אלא תוכן שבאמת שימושי עבור המשתמשים)” – חברת גוגל
חשוב לזכור שבאתרים מסוג YMYL מומלץ מאוד להקפיד על יצירת תוכן סמכותי ואמין, בעיקר עבור הגולשים שלכם. אתם לא רוצים להיתפס כחסרי מקצועיות בעיניהם , נכון?
אז כמו שאמרנו, צריך בראש ובראשונה לוודא שהאנשים שיוצרים את התוכן הם מומחים ובעלי ניסיון בתחומם.
לאחר מכן, צריך להדגיש את המומחיות של כותבי התוכן באמצעות הדרכים הבאות: