זמינות המידע בממשק – איך גורמים למשתמש למצוא ולהתמצא בממשק בקלות ובנוחות?
זיהוי הצרכים של המשתמש והגשת התפריטים באופן ברור תוך כדי הקפדה על היררכיית המידע בממשק.
סיפקנו את הצורך הבסיסי של המשתמש, אשר מתמצא בממשק בקלות ומוצא את מבוקשו.
התפריט הראשי הוא המקום הרשמי והראשון אליו יפנה המשתמש (בדרך כלל בראש הממשק) על מנת למצוא את מבוקשו. אל תסתירו את התפריט, תנו לו את במת הכבוד, באופן ברור וויזואלי.
מקמו את התפריט הראשי בראש העמוד. המשתמש יצפה למצוא את המקור הרישמי של הניווט באזור זה (קונבנציה)
וודאו שקישורי התפריט הינם טקסטואליים ואינטראקטיביים (במעבר עם העכבר – שינוי צבע/ הדגשה/ קו תחתון)
במידה ומשתמשים במגה תפריט (תפריט המכיל הרבה מידע), למען הסדר מומלץ להציג שמות קטגוריות המאחדות קבוצות קישורים. מומלץ גם להשתמש בתמונות/אייקונים להמחשת התוכן
בכל עמוד בממשק, הצג למשתמש היכן הוא נמצא (גם באמצעות רכיב ה-BREADCRUMBS). כאשר המשתמש נכנס לעמוד בשם “תמיכה”, מיד יוכל להבין שהוא נמצא בעמוד זה על ידי מבט על התפריט (הקישור “תמיכה” יבודל משאר הקישורים באופן ויזואלי).
הפכו את תפריטי הניווט לדביקים (STICKY MENU). אפשרו למשתמש לגשת לתפריט גם כאשר גלל מטה בעמודים.
באתרי ECOMMERCE – כאשר יש רמות לקטגוריות, רצוי לפרוס את הרמות ככל הניתן. כלומר, קטגוריה ראשית –> תת קטגוריה –> סוגי המוצרים – אל תחסכו במידע.
לא מומלץ להתחכם ולעשות להטוטי עיצוב עם התפריט הראשי. מדובר ברכיב אסטרטגי ביותר בממשק, המאפשר למשתמש למצוא את הדרוש לו. הימנעו מלהטעות את המשתמש באפקטים מיותרים ורעשי רקע.
תפריט הניווט הוא מפת הדרכים למשתמש בכל אתר וממשק. בכך שתקלו על המשתמש להתמצא ולמצוא את מבוקשו, בראש ובראשונה תשיגו את מה שדרוש לכם ממנו.