קיבלתם לקוח חדש, הידד!
אז מתחילים לעבוד והדבר הראשון שכל איש SEO עושה הוא כמובן להתחיל לחקור את התחום החדש. ביצוע מחקר מילים הוא הפעולה הראשונה שאנחנו עושים – בודקים מהם הנושאים והקטגוריות המרכזיות בתחום, מנסים לחשוב באיזה ביטויים הגולש משתמש כשהוא רוצה להגיע לתשובה אותה הוא מחפש ועל איזה צורך אנחנו עונים אצלו.
המטרה היא להבין באיזה עולמות תוכן אנחנו עובדים וכיצד אנחנו יכולים לקחת את האתר שקיבלנו ולהפוך אותו לאוטוריטה בתחומו. לא מספיק לענות על השאילתא המרכזית לה נפח החיפוש הגבוה ביותר, אנחנו צריכים לחשוב על כל המעגלים אותם הגולש מחפש, ואנחנו צריכים להיות אלה שנותנים לו את התשובה הרלוונטית ביותר.
אז אחרי שביצענו מחקר מילים מקיף ויסודי מגיעים לשלב שבו צריכים להחליט איזה ביטויים נקדם בכל עמוד. למה חשוב לבנות תכנית מסודרת שמציגה לנו וללקוח את הביטויים שנקדם בכל עמוד? מה הבעיה פשוט להכניס את כל הביטויים שבחרנו למעקב וזהו?
ברגע שנבנה קובץ אקסל מסודר שמציג את הביטויים שמקודמים בכל עמוד נוכל לעקוב אחרי הביטויים שלנו. כל פעם שיתווסף עמוד תוכן חדש נוסיף אותו לתכנית ויחד איתו נוסיף את ביטויי המפתח בכל עמוד. באופן זה נוכל לעקוב אחר העמודים והביטויים ונוודא שאנחנו לא יוצרים תחרות וכפילויות בין עמודים. כלומר, שאנחנו בטעות לא מקדמים את אותו ביטוי בשני עמודים שונים.
אם לא בחרנו את העמוד המתאים ביותר עבור ביטוי מסוים, ייתכן שהעמוד שיעלה בתוצאות החיפוש לא יספק לגולש את התשובה הכי טובה. הוא ייכנס לעמוד, ינסה לחפש את התשובה שאותה הוא מצפה למצוא, יראה שהיא לא קיימת וייצא. זמני השהייה של העמוד יהיו נמוכים וכמובן שהביטוי שכביכול מקודם בעמוד, לא יצליח להתרומם בדירוגים.
סעיף זה מגיע בהמשך לסעיף הקודם. אם לא בחרנו את העמוד המתאים ביותר לקידום עבור ביטוי מסוים, יעלה עמוד פחות רלוונטי בתוצאות החיפוש, הגולש יגיע אליו וייצא – כי לא קיבל את התשובה אותה הוא חיפש.
והתוצאה? שוב, גוגל יראו כי מדובר בעמוד עם אחוז נטישה גבוה, לא יעניקו לו דירוג טוב וגם הביטוי המקודם לא יצליח להשתפר.
כל איש SEO עובד באופן יומיומי עם מידע רב. יצירת תכנית מסודרת שתציג מהם הביטויים המקודמים בכל עמוד תאפשר לעבוד באופן מסודר שיפחית טעויות. לא נצטרך לנסות להיזכר מהם בדיוק הביטויים שבחרנו לקדם בכל עמוד, בכל פעם שנצטרך לבצע פעולת אופטימיזציה כמו כתיבת המלצות meta tags, קישורים פנימיים, קישורים חיצונים ועוד תהיה לנו את התכנית שתלווה אותנו לכל אורך התהליך ותהווה את היסודות לכל הפעילות.
בנוסף, חשוב לציין שבחירת ביטוי לעמוד מסוים לא אומר שהעמוד אידיאלי עבור מנוע החיפוש ועבור הגולש. ייתכן שהעמוד דל בתוכן או שהתוכן שקיים בו לא מספיק ממוקד ומתאים עבור הביטוי המחופש. לכן, נצטרך כמובן לבצע פעולות אופטימיזציה על מנת להפוך את העמוד לבעל ערך עבור הגולש ומתאים למנוע החיפוש.
אז אם קיבלתם לקוח חדש – השקיעו את הזמן הדרוש ובנו תכנית מסודרת, שתחסוך לכם הרבה משאבים בהמשך הפעילות. וגם על הדרך, תראו ללקוח שביצעתם מיפוי מקיף ויסודי של העמודים והביטויים, שבחרתם את הביטויים עם השכל ולא סתם באופן רנדומלי וכבר תתחילו את מערכת היחסים ברגל ימין עם יצירת ערך ללקוח.