בהמשך לשורת עדכונים (מאושרים ולא מאושרים רשמית) של האלגוריתם של גוגל בסוף שנת 2019 (למשל עדכון BERT שעוד יהיה הרבה מה לומר עליו, או הכנסת EverGreen Bot), החבר’ה בממלכת החיפוש לא נחים ופותחים לנו את שנת 2020 עם עדכון לליבת האלגוריתם של מנוע החיפוש ב-13 בינואר. מנתונים ראשוניים אפשר כבר לראות תזוזות משמעותיות במיקומים של אתרים ממגוון תחומים, בעיקר “החשודים הקבועים” – אתרי רפואה, פיננסים ותיירות.
לצערנו הפעם לא נבחר אף שם אקזוטי כמו אלו המצויינים למעלה (או פנדה\פינגווין\המכבים (נחשו מתי היה?)\מוביילגדון או אזמרלדה), אלא פשוט January 2020 Core Update בהמשך לשמות העדכונים הסדירים הקודמים שבוצעו.
מה זה אומר “עדכון לליבת האלגוריתם”?
עדכון לליבה של האלגוריתם אומר שגוגל משנים ומחדדים את הנוסחה של האלגוריתם שלפיו המנוע מדרג אתרים בתוצאות החיפוש. העדכון של האלגוריתם והפריסה שלו בין כל מרכזי הדאטה השונים של גוגל אורכים כמה ימים, שבדרך כלל במהלכם נוכל לראות הרבה תזוזות למעלה ולמטה בתוצאות החיפוש.
אחרי סיום הפריסה לוקח בד”כ עוד שבוע-שבועיים למיקומים להתייצב סופית, ואז מגלה כל בעל אתר איך הוא צלח את העדכון:
איך אפשר להתכונן לעדכון כזה?
התשובה הקלה היא – אי אפשר.
כדי להיות מוכנים לעדכוני אלגוריתם של גוגל צריך לדאוג לזה שהאתר שלכם יעמוד בכמה שיותר מהסטנדרטים של גוגל להופעה בחיפוש – כלומר זה הזמן לטפל בהכל:
תוכן באתר – שפרו את ערך, איכות ויעילות התוכן שלכם:
איך מתקנים את המצב אם נפגעתי?
התשובה הקלה היא – אי אפשר.
אם האתר שלכם נפגע בעדכון אין משהו ספציפי שצריך לתקן בו כדי שהכל יחזור לעצמו. אם נפגעתם בעדכון זה אומר כנראה שמדובר בכמה וכמה משתנים שבהם אתרים אחרים עמדו בסטנדרטים בצורה יותר טובה מכם, וזה הזמן להתחיל לשפר את הכל (כן, ממש כמו ברשימה למעלה).
כמו בעדכונים אחרים, יש כמה דברים שחשוב לזכור:
בקיצור, רוצים לדעת איך תיראה התנועה האורגנית לאתר שלכם בשנת 2020?
קל!
אתם יכולים לחכות לסוף העדכון ולגלות אם יצאתם בצד המנצח או המפסיד הפעם, ואם שנת 2020 שלכם תהיה מאתגרת ומלאת ניסיונות שיקום והתאוששות מול גוגל, או רוויית תנועה אורגנית איכותית משולבת יד ביד עם שיפור משמעותי במודעות ואמון הגולשים באתר ובמותג שלכם.
רוצים להבטיח ששנת 2020 שלכם תהיה במגמת צמיחה וגדילה בתנועה? דברו איתנו 🙂