מרגישים שאתם מפספסים יותר מדי ממה שקורה בגוגל? אתם שומעים כל הזמן על כל מיני שינויים אבל לא ברור לכם באמת מה קורה?
באנו לעשות סדר!
קבלו את הדברים המעניינים שקרו בגוגל בשבוע האחרון ויכול להיות שמשפיעים לכם על התנועה האורגנית
אמ;לק:
אחרי עדכון סוער ב-13 לינואר גוגל משחררים עוד שני עדכונים קטנים אבל משמעותיים – השקת גרסת בטא של מנוע חיפוש תגיות (Dataset Search), וניקוי תוצאות החיפוש מכפילויות בצורה שכנראה תפגע בתנועה דווקא לאתרים החזקים ביותר.
מכירים את זה שאתם מחפשים משהו בגוגל ומקבלים מעל רשימת התוצאות פשוט תשובה שגוגל בחר להראות? בעולם החיפוש קוראים לזה תוצאת 0
מדובר כמובן בכבוד גדול לאתרים, הכרה של גוגל ברמת המומחיות של אתר מסוים בנושא מסוים, ורמת האמינות שלו בעיני גוגל על הדיוק בפרטים – ובעיקר במנוע תנועה אורגנית אדיר לאתר שקיבל חשיפה גדולה מאד בתוצאות + לינק צמוד בדר”כ במקום ה-1 בחיפוש, כשיחדיו הם יכלו לייצר CTR של כ-45% לאתר.
אז גוגל אמרו די עם זה.
מעכשיו אתר שיקבל חשיפה ב-Featured Snippet לא יופיע בכלל בעמוד הראשון של התוצאות, ומעכשיו ברמת ההגדרה אותה תוצאה מורחבת גם נחשבת לאחת התוצאות האורגניות (כבר לא “תוצאת 0”), ומתחתיה יופיעו עוד 9 תוצאות ולא 10 כמו עד עכשיו.
המשמעות – ירידה מיידית באחוזי ההקלקה לאותם אתרים שנהנו עד כה מהחשיפה המדוברת, ועליה באחוזי ההקלקה לאתרים שהיו במקומות ה-2-4 עד כה. בגלל שמס’ התוצאות בעמוד מצטמצם ל-9 בלבד בנוסף לתוצאה המורחבת, לא נראה אתרים חדשים שנכנסו לעמוד הראשון עקב השינוי.
גוגל עושים צעד נוסף בשימוש בדטאות ובסימון חכם של מידע, ומשיקה בגרסת בטא את מנוע החיפוש מבוסס ה-Structured Data שלהם – Dataset Search. בבסיסו של מנוע החיפוש הזה הולך להופיע כל מה שמסומן כ-Dataset על פי הסטנדרטים של Schema.org.
עד כאן בסינית.
אם נפשט את זה אז אפשר לומר שגוגל משיקים סוג של מנוע חיפוש מבוסס תגיות או קטגוריות, כזה שאוסף מידע מרחבי הרשת, מקטלג אותו ומציג אותו בצורה חכמה ומרוכזת תחת מנוע החיפוש הזה. כרגע מדובר במשהו שאמור להעשיר מחקרים ותחקירים למיניהם, אבל כמו שאנחנו מכירים את גוגל – אפשר לצפות שזה יגדל ויתרחב ככל שאתרים יסמנו את המידע שלהם יותר, ובכלל לא מופרך שזה יכנס בהמשך גם לתוצאות האורגניות או אפילו ישתלב איתן.
אם אתם גולשים הרבה מהדסקטופ אולי הספקתם לשים לב לשינוי שקרה בתוצאות החיפוש בסוף השבוע שעבר – פתאום התחילו להופיע פאביקונים (Favicon) בתוצאות החיפוש עצמן, מה שעד עכשיו היה שמור למובייל בלבד.
אממה, היוזרים לא כלכך אהבו את הרעיון, והרשת געשה במשך כמה ימים על כך שתוצאות החיפוש נראות דומות מדי למודעות לאחר השינוי, עמוסות ופחות מובנות.
באופן מפתיע גוגל הקשיבו לגולשים ותוך כמה ימים הסירו את אותם אייקונים מהתוצאות (תוך הבטחה שהם עוד יחזרו בצורה כלשהי אחרי עוד כמה ניסויים)
בהמשך לנושא עדכוני גוגל השונים (השגרתיים ואלו שלא), ג’ון מולר מזכיר לנו לא להאמין לכל מה שאנשים מפרסמים ברשת, גם אם הם מצמידים לזה את הביטוי “סטטיסטיקה” או סימן של אחוזים.
למי במיוחד אסור להאמין?
לסטטיסטיקות שמנבאות את העתיד
למשל הנבואה הכושלת הנ”ל שמתחילת השנה מכה גלים כמובן –
אחוזי השימוש האמיתיים הם בסביבות ה-33-35%
בקיצור
עד כאן להפעם הדברים המעניינים שגוגל התעסקו בהם בזמן שנחנו בסופ”ש. נכון, לא בכל שבוע יש לנו עדכונים ומסיבות, אבל די בטוח להגיד שבשנה הקרובה נראה הרבה שינויים מצד גוגל – מעדכוני ושיפורי האלגוריתם ועד ניסויים על נראות החיפוש הממומן והאורגני.
Stay Tuned