X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

עולים בחיפוש – תקציר עדכונים מעניינים בגוגל ל- 16-22.2

התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אז איך עבר עליכם השבוע האחרון?

אצלנו בגזרת החיפוש האורגני נראה שעיקר ההתעסקות ממשיכה להיות סביב יום ההולדת ומתיחות הפנים של Google Maps והתאום שלה Google My Business, כשגוגל מתחילה לאפשר העלאת 10 תמונות בכל פוסט GMB, ומפרסמת שמחקה 4 מיליון עסקים מרישומי המפות, בקטנה! במקביל אנחנו מתחילים לראות (וכדאי להתחיל לצפות ליותר ויותר) עדכונים שיגעו לבירוקרטיות, תנאי שימוש ומגבלות.

 1. מחקר של Distilled: שיפור של 12% ב-CTR בהצגת מחירים ב-Title

אמנם לא מטעם גוגל אבל מעניין מאד בעולם החיפוש האורגני – מחקר שפורסם ע”י אתר Distilled בנוגע לשינויים בתגיות Title וההשפעה שלהם על ה-CTR מראה שיפורים של כ-12% באחוזי ההקלקה מחיפוש אורגני לאתרים שהציגו בתגית ה-Title שלהם מידע על מחירים או מבצעים, ואף 20% לאתרים שהשקיעו בלוקליזציה של התגיות שלהם (למשל ל-UK\USA\AUS). לעומת זאת פניה דחופה\ישירה\בוטה מדי (“היי, אתם! היכנסו למכירת השנה!”) עלתה לאתרים בירידה של כ-10% באחוזי ההקלקה

eye-catching titles

מה זה אומר?

ה-Title היא הכותרת הכחולה שכולנו מכירים מתוצאות החיפוש האורגניות.
לאנשי ה-SEO היא גם אחד מהכלים הכי חזקים באופטימיזציה של עמוד לביטויי חיפוש מסוימים ואיתות לגוגל על הרלוונטיות שלו אליהם.
לגולשים נוח שמתקשרים איתם את השורה התחתונה או לפחות את חלקה כבר בחיפוש, ואת ההשפעה ניתן לראות גם בהמשך ה-Funnel באחוזי ההמרה בתוך האתר – הגולש כבר מוכן למה שהולכים להציע לו
לא מדובר באמת במשהו חדש, ונושא שיפור אחוזי ההקלקה בתגיות Title שמכילות מחירים או מבצעים נמצא בחזית הדיונים בעולם ה-SEO כבר כמה וכמה שנים. רבים מאיתנו משתמשים בפרקטיקה הזו, בהצלחה לרוב, אבל תמיד נעים לראות נתונים נוספים מאחורי הדברים.

חיפוש - ביטוח דירה

מה עושים עם זה?

לא צריך למהר ולשנות את כל תגיות ה-Title באתר. ב-SEO חשוב מאד לזכור לא לעבוד באופן מובנה ומונחה מדי, אלא לעצור ולחשוב על כל עמוד\מוצר\שירות בנפרד. להבין את המטרה שלו, את הייחוד שלו, את המסר שלו. לא בכל עמוד רלוונטי להוסיף מחירים או לתקשר מבצעים, וגם לוקליזציה לא תמיד רלוונטית אלינו. יש מקרים שבהם נפסיד טראפיק פוטנציאלי אם נפנה לקהל מצומצם מדי. בונוס – לינק למאמר המלא שבעצם מסביר איך לבנות תגית Title ל-פ-נ-י-ם

כן צריך
למפות את מה שיש לכם כרגע ולראות איפה אתם לא מתקשרים בצורה הכי יעילה את היתרונות והייחוד של המוצר\השירות\העסק שלכם ויש לכם מקום להכניס פרט נוסף שיהיה ההבדל בין הקלקה על האתר שלכם לאתר של המתחרה. חשוב לזכור – אם אתם מתייחסים למחירים ומבצעים ב-Title יש עליכם אחריות לדאוג שהן תמיד יהיו עדכניות ומתאימות להיצע הקיים אצלכם. גולש שיכנס לאתר בציפיה למשהו אחד ויקבל משהו אחר, שאולי יאכזב אותו, יכול לנטוש את האתר במהירות – ואת זה אנחנו ממש לא רוצים.

2. גוגל מציגים תמונות ענק בחיפוש ומודיעים על בטא לתצוגת תמונות בעלות רישיון

בעלי אתר שמחויב בהצגת תמונות עם זכויות יוצרים או מציג תמונות רבות בעלות זכויות יוצרים? המידע הזה יכול להיות רלוונטי לכם – גוגל הודיעו לפי מספר ימים שיתחילו ממש בקרוב לבחון צורת הצגה חדשה בתוצאות החיפוש האורגני למידע ה-Licensing של תמונות, המראה מידע מורחב על מקורות וזכויות התמונה וגם מפנה אותנו למידע איך כדאי להתכונן לשינוי.

 

גוגל מודיעים על בחינה של תצוגת רישיון השימוש בתמונות בחיפוש

באופן לא מפתיע גוגל ישמחו מאד אם נטמיע תיוג Schema ולכן בלינק הבא נמצא בנוסף להודעה הרשמית גם הוראות ודוגמאות מפורטות לתיוג הנחוץ

מה זה אומר?

  • שמתוך הבנה של הערך שתוכן עשיר יכול לספק ערך לגולש גם מבלי שהקליק על תוצאה מסוימת, וגם ההבנה שתוצאה עשירה משחקת חלק בבחירה של האתר שעליו הגולש יקליק, גוגל מנסה תצוגות שונות למדיה העשירה שהיא חלק מהעמודים שהעולים בתוצאות החיפוש
  • שגוגל ככל הנראה בקרוב יעשו ישור קו בנוגע לרשיונות השימוש והשיתוף של תמונות, ולא יציג בחיפוש את מי שלא יעמוד בסטנדרטים (כי זה מה שגוגל עושה בסופו של דבר תמיד).

איך זה קשור אלינו?

  • זה אומר שאתרים שחלק גדול מהתוכן שלהם הוא תמונות, אתרי חדשות ודומיהם יוכלו בקרוב לאבד חלק גדול מהחשיפה שכרגע יש להם בחיפוש התמונות – ולו רק כי לא יסמנו נכון את הרישיון
  • זו גם יכולה להיות רמיזה לגבי הצעדים הבאים של גוגל בתוצאות החיפוש עצמן אחרי שבסופ”ש האחרון הם המשיכו לבחון תצוגת תמונות מוגדלת מאד (סטייל Tumblr) בתוך התוצאות. למשל בחיפוש “מדונה”

madona-wikipedia

על כזו חשיפה אף אחד לא רוצה לוותר.

3. גוגל מוחקים יותר מ-4 מיליון עסקים ו-75 מיליון חוות דעת מזויפות מהמפה

הידעתם? במהלך שנת 2019 גוגל מחקו מה-Maps שלהם יותר מ-4 מיליון עסקים שנמצאו כמזויפים, חסמו מעל 475K חשבונות מזויפים ומחקו מעל 75 מיליון חוות דעת.
גוגל פרסמו בשבוע שעבר את הדו”ח שלהם מהשנה החולפת יחד עם כמה נקודות מעניינות, למשל – חלק קטן מהעסקים וחוות הדעת הוסר עקב דיווחי משתמשים רבים, השאר משיקולי גוגל. גוגל אפילו מדגישים את תרומת המדרגים והמדווחים ליכולת שלהם לטפל בתוצאות החיפוש ומעודדים אותנו לעשות זאת כמה שיותר כדי לייצר תוצאות יותר טובות (אלא מה)

מה זה אומר עלינו?

  • זה אומר שכנראה הגיוני לצפות שנושא ניקיון התוצאות על ידי גוגל רק יתגבר מעכשיו, גם בזירת המפות, שהיא הליבה והמנוע של Google My Business
  • זה אומר שהחשיבות של מידע מדויק ומהימן על העסק שלנו עולה, וכל אסמכתא חיצונית הופכת ככל הנראה לחשובה יותר (אם גוגל יגדיל את התלות שלו במדווחים על מנת לנהל את התוצאות). המדווחים וה-local Guides למיניהם הם הגיבורים החדשים שלנו.

דו"ח המאבק בספאם של גוגל מפות ב-2019

מה עושים עכשיו?

  • אם לא שמתם לב עד עכשיו אז זה הזמן להתחיל – תתחילו לעקוב אחרי הדיווחים שהעמוד שלכם מקבל, אחרי התגובות וחוות הדעת של הגולשים
  • על הדרך מאד מומלץ גם לוודא שהנכס שלכם מוגדר כמו שצריך, עם כל הפרטים

4. מעכשיו Google My Business מאפשר העלאת (עד)  10 תמונות בכל פוסט

הכל התחיל ב-19.2 כשקייסי בריאן העלתה תמונה לטוויטר שבה היא מעדכנת שהיא יכולה להעלות עד 10 תמונות לפוסט שהיא מפרסמת. קייסי תייגה כמובן את בארי שוורץ מ-Search Engine Round Table, ומאותו הרגע כולם כבר ידעו – אפשר להעלות עד 10 תמונות או קבצי וידאו לכל פוסט שלכם ב-Google My Business.

מה זה אומר?

שבמקום תמונה אחת\אירוע אחד\מוצר אחד יש לנו מקום והזדמנות לפרסם עכשיו כמה מוצרים ולתת לגולשים לראות אותם, יש לנו x10 מקום לפנות אל הגולשים שלנו עם המסר שאנחנו רוצים. אנחנו יכולים לחשוב עכשיו אם או איך לחלק את המסר הזה על פני הנדל”ן המורחב החדש.

פוסט עם תמונות מרובות ב-GMB

מה עושים עכשיו?

i. מתחילים להשתמש בפוסטים – זה מגדיל את הנוכחות של המותג המוצרים שלכם בחיפוש, זה מיידי ודינאמי, וחינמי. קדימה!
ii. ממפים סוגי קד”מ למהלך השנה – מה אתם מפרסמים? מוצרים? שירותים? אתם עורכים סדנאות? זה הזמן לבדוק מה תרצו לקדם במהלך השנה ולאיזו קטגוריית פוסט זה נכנס (אירוע\מוצר\מבצע\חדשות).
iii. לכל סוג קד”מ בוחרים איך נרצה לקדם אותו – ע”י סדרת תמונות? וידאו? שילוב שלהם? לאורך כמה זמן נקדם אותם (מתי עולה הפוסט ומתי יורד)? מה יהיה המסר בכל אחד מהם ולמי הוא מיועד?
iv. בונים גאנט מסודר, וקדימה לדרך
v. מודדים ובודקים, ומשפרים לאורך הדרך לפי התועלת

אם תרצו אתם יכולים גם לפנות אלינו, נשמח ללוות אתכם בבניית האסטרטגיה לקידום, את המיפוי ואת הגאנט, וכמובן בניהול הנכסים ומדידת התוצאות.

 

בתכל’ס גוגל עושים הרבה שינויים מערכתיים בזמן האחרון, כאלה שנוגעים יותר לעבודה מול הממשקים שלהם ופחות למיקומים בחיפוש האורגני, אבל בהחלט בעלי פוטנציאל גדול להשפיע עליהם ועל הנראות של האתר שלכם בחיפוש בעתיד. תארו לכם שגוגל ישאירו את תצוגת התמונות הענקיות בתוצאות החיפוש – יכולים לדמיין כמה גלילות למטה נצטרך כדי להגיע לתוצאה ה-3 בגלישה ממובייל?