הרגשתם שזה היה שבוע של פעם ב-4 שנים?
בגזרת החיפוש יש לנו עדכון מעניין של גוגל לתוצאות חיפוש התמונות, עדכון גוגל נוסף (לא ליבה, לא אלגוריתם, הכל בסדר) שיוצא לפועל בתחילת חודש מרץ, ועוד שני ימי הולדת!
בנוסף בונוס מיוחד בסוף למי מכם שמחפשים להעסיק איש\אשת SEO.
גוגל מבצעים עוד שינוי ויזואלי מבוסס דאטה על תוצאות החיפוש שלהם, והפעם על חיפוש התמונות. החל מהשבוע הקרוב בתוצאות החיפוש בגוגל תמונות נתחיל לראות אייקונים קטנים שיסמנו לנו מה התוכן המדובר – מוצר, מתכון, או וידאו. אם תעברו עם העכבר מעל אחד האייקונים האלה גוגל גם יציג לכם את הסיווג של התמונה או את אורך סרטון הוידאו.
שגוגל שוב מבצעים מהלך שנשען ברובו על הדאטה שהם מצליחים לפענח מהעמודים על מהות התוכן שלהם. אם התמונה תימשך לתוצאת החיפוש מעמוד מתכון גוגל צריך להבין שמדובר במתכון כדי לא לתייג אותו כמוצר, וכנ”ל לעמוד מוצר.
כל זה מגיע גם בהמשך לעדכון מהשבוע הקודם בנוגע לתיוג זכויות השימוש בתמונות בחיפוש
יש לנו מה לעשות עם זה?
באאארור. אפילו בקלות.
גוגל רוצים, מה זה רוצים – משוועים, להבין בקלות את התוכן שאנחנו מעלים לרשת. ככל שלגוגל יהיה יותר קל להבין (ועוד בעברית, כן?) מה התוכן, על איזה צורך הוא עונה, אל מי הוא מדבר וכו’ – כך יהיה לו יותר קל לסווג אותו נכון ולהגיש אותו בתוצאות למי שאותו תוכן יתן לו ערך (להבנת גוגל) ולהמשיך לתוכן הבא.
אז מה אנחנו צריכים לעשות? לדבר לגוגל בדרך שהכי קל לו להבין – לסמן את התוכן בצורה נכונה ב-HTML. יש לכם אתר עם אוספי מתכונים? כדאי מאד שהם יהיו מסומנים היטב בקוד האתר, החל משם המתכון ועד רמת הרכיבים ושלבי ההכנה – וכמובן תמונת המתכון שממנה הכל התחיל.
אי שם בחודש ספטמבר הודיעו גוגל שב-1.3.20 יחול שינוי ביחס של הבוט של גוגל לאחת מתגיות ה-HTML הנפוצות, יקירתנו rel=”NoFollow”, ומעכשיו בנוסף להמלצה לאי מעקב אחרי הקישור התגית תשמש כרמז לגוגל גם לא להכניס את העמוד לאינדקס.
עם תגית nofollow הזו אתם יכולים בעצם לסמן לגוגל האם “לעקוב” אחרי יעד של קישור מסוים שאתם שמים באתר או לא. במשך השנים היו לתגית הזו שימושים רבים, רובם כדי למנוע מעבר של “כח לינקים” (או Link Juice אם יצא לכם לשמוע) מהעמוד שלכם לעמוד מאתר אחר או כדי למנוע מגוגל ענישה בגין קישוריות לא טבעית. תמיד היה ברור שהן אינן משמשות כסיגנל דירוגי.
תמיד שוב ושוב עלתה השאלה מצד אנשי ה-SEO, אבל גוגל ענו בעקביות שממש לא.
תכל’ס זה לא אמור לשנות יותר מדי מבחינת תוצאות החיפוש. זו גם כנראה ההבנה שמאחורי הצעד של גוגל:
כי בינתיים אם שואלים את גוגל אם העסק הזה יוצא לפועל קשה לקבל תשובה
מזל טוב!!
מנוע החיפוש החביב DuckDuckGo חגג יום הולדת 3 ב-29.2.2020.
המנוע, שהוקם בעצם בפברואר 2008, חרת על דגלו את נושא שמירת הפרטיות והדאטה של המשתמשים בו, ונחשב לאחד (אם לא ה’) ממנועי החיפוש הצומחים ביותר בשנים האחרון וגם אין ספק שמבחינה תדמיתית הוא גם מצליח לתת לו פייט יפה (לפחות בקהילת החיפוש).
אם אתם מתעניינים בתחום כדאי שתדעו שהחברים בברווז דואגים לעדכן ולהסביר כל הזמן בחשבון הטוויטר שלהם על נושאים הקשורים לפרטיות ודאטה בהקשר של מנועי חיפוש, האינטרנט וכיו”ב. וכן, אתם גם לגמרי יכולים להתחיל לחפש את התוכן שלכם דרך שם – Join the Duck Side 😉
זה היה יום חמישי, ה-24 בפברואר שנת 2011. גוגל מגיעים למסקנה שאיכות התוכן שאתרים רבים מתדרדרת ומתדרדרת, ושצריך פה מהלך שיעשה איזה יישור קו עם הסטנדרטים של גוגל למשהו תוכן “טוב” או “רדוד”. במזל טוב עדכון פנדה נולד.
בתקופה ההיא גוגל היו מבצעים כל מיני עדכונים, שלרוב קיבלו שמות של חיות. חלק מהעדכונים היו נקודתיים (התאמות למובייל, חיפוש מקומי וכד’) וחלק היו סדרתיים כמו עדכוני פנדה ופינגווין. עדכון גוגל פנדה היכה בתוצאות החיפוש כמה וכמה פעמים מאז שנולד, בכל פעם מסדר מחדש את האתרים בתוצאות לפי איכות התוכן בהם וגורם להתקפי לב בכל עולם ה-SEO.
אפשר בהחלט לומר שפנדה היה אחד מהעדכונים ששינו את עולם ה-SEO, ובעצם הכריחו אנשי SEO (או הקשו עליהם קצת) למצוא פרצות קטנות בבדיקות האיכות ולהיכנס למיקום גבוה עם עמודים באיכות נמוכה. כל מיני “טריקים” קטנים שעד אז עבדו (בדיוק כמו בהמשך עם עדכוני הפינגווין למיניהם שניקו קישורים) כבר לא נתנו שום ערך מבחינות SEO ואתרים שהסתמכו על תכנים דלים צנחו במיקומים בכל פעם שהתבצע עדכון פנדה נוסף
בינואר 2016, כבר כשהיה בן 5, הוכנס כבוד הפנדה ישירות אל תוך אלגוריתם הדירוג ה”חי” של גוגל וכעת מבצע את עבודתו ושומר על איכות התוכן של כולנו בצורה רציפה מאחורי הקלעים.
מזל טוב!
כמה המלצות ישירות מגוגל (שאנחנו מסכימים איתן ב-100%) על איך לבחור ספק SEO בשביל האתר שלכם – מה לשאול אותם בראיון (ולאיזה תשובות לצפות), מה לשאול את הממליצים והלקוחות שלהם לשעבר, ועוד.
בהצלחה!