X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

עדכון האלגוריתם הגדול של מרץ 2019

חלקכם אולי שמע על זה, חלקכם אולי לא, והכי גרוע - חלק מכם בטוח גם נפגע מעדכון ליבת האלגוריתם האחרון של גוגל, שהתרחש ב-12.03 וקיבל לאחר כמה לבטים את השם הקליט "עדכון הליבה של מרץ 2019"
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מה צריך לדעת על העדכון הזה?

בגדול – אין לאן לברוח. מדובר בעדכון ליבה רחב לאלגוריתם החיפוש של גוגל. אין איזשהו אלמנט ספציפי אחד שנבדק כרגע ומטופל [למשל כמו בעדכון המובייל שהיה, או מהירות האתר], גוגל מבצע יישור קו אם תרצו – מטמיע את כל העדכונים האחרונים אל תוך האלגוריתם ומשחרר אותו על האתרים שלנו, שלכם, של כולם.

איך השפיע העדכון האחרון על האתרים?

  • שינויים במיקומים של 91% מהאתרים ברחבי העולם בתוצאות החיפוש [56% מהם לשלילה], ויחד איתם גם בטראפיק האורגני לאתרים.
  • בעלי אתרים רבים מכל התחומים מדווחים על ירידות, וחלקם גם על עליות במיקומים ובתנועה לאתרים, באחוזים גבוהים בהרבה מהרגיל.
  • תיאוריות שונות מתחילות לצוץ עם הגעה של עוד ועוד נתונים, בעיקר כאלו המדברות על “היפוך” של העדכון הקודם של גוגל, או על פגיעות באתרים המתעסקים בנושאים רפואיים.

חלוקת תחומי האתרים לפי סקר שנערך, המראה אחוז גדול של אתרי רפואה שנפגע כביכול, אבל אם נשווה לאחוזי הפגיעה שהיו בעדכון ה-Media מדובר באחוזים נמוכים בהרבה כך שהמסקנות הן לא חד משמעיות עדיין [מתוך Search Engine Land].

איך אני יודע אם נפגעתי מהעדכון הזה?
לימור ברנהולץ – HEAD OF SEO
אם מאז ה-12 למרץ הרגשתם ירידה משמעותית בטראפיק האורגני לאתר, וראיתם שאתם כבר לא מופיעים בתוצאות החיפוש במקומות שפעם הופעתם [או בכלל] – יש סיכוי טוב שזה בגלל העדכון. להגיד ש”נענשתם” יהיה לא מדויק, יותר נכון יהיה להגיד שאחרי העדכון האחרון, לפי המדרג העדכני של גוגל האתר שלכם פחות עמד בסטנדרטים הדרושים מאתרים ועמודים אחרים באותו נושא.
מה לעשות אם האתר שלי נפגע?
לימור ברנהולץ – HEAD OF SEO
חשוב לזכור לא לקפוץ למסקנות מהירות מדי ולזכור את מה שצריך לדעת על העדכון – הוא נוגע בהכל, הוא רוחבי. הדיווחים מהעולם לא אחידים לגבי התיקונים שעזרו להם לשקם את הפגיעות, חלק מהאתרים שיפרו תכנים ו-Meta מיידית, חלק טיפלו בכשלים טכניים שהיו להם באתרים, בבעיות UX – וחלק גדול גם לא עשה דבר והמיקומים שלו השתקמו מעצמם.
לימור ברנהולץ – HEAD OF SEO
אם תשאלו את גוגל עצמם הם יטענו שאין תיקון מסוים לאתר שנפגע הפעם [או בכל עדכון ליבה אחר], מה שאומר בפועל שפשוט צריך לבדוק ולתקן את הכל, משגיאות קריטיות לכאלו שפחות, ובעיקר לדאוג לזה שיהיה לכם תוכן טוב שמשרת את הגולשים.

איך תדעו אם נפגעתם בעדכון הזה?

אם מאז ה-12 למרץ הרגשתם ירידה משמעותית בטראפיק האורגני לאתר, וראיתם שאתם כבר לא מופיעים בתוצאות החיפוש במקומות שפעם הופעתם [או בכלל] – יש סיכוי טוב שזה בגלל העדכון. להגיד ש”נענשתם” יהיה לא מדויק, יותר נכון יהיה להגיד שאחרי העדכון האחרון, לפי המדרג העדכני של גוגל האתר שלכם פחות עמד בסטנדרטים הדרושים מאתרים ועמודים אחרים באותו נושא.

מה לעשות אם האתר שלי נפגע?

חשוב לזכור לא לקפוץ למסקנות מהירות מדי ולזכור את מה שצריך לדעת על העדכון – הוא נוגע בהכל, הוא רוחבי. הדיווחים מהעולם לא אחידים לגבי התיקונים שעזרו להם לשקם את הפגיעות, חלק מהאתרים שיפרו תכנים ו-Meta מיידית, חלק טיפלו בכשלים טכניים שהיו להם באתרים, בבעיות UX – וחלק גדול גם לא עשה דבר והמיקומים שלו השתקמו מעצמם.

אם תשאלו את גוגל עצמם הם יטענו שאין תיקון מסוים לאתר שנפגע הפעם [או בכל עדכון ליבה אחר], מה שאומר בפועל שפשוט צריך לבדוק ולתקן את הכל, משגיאות קריטיות לכאלו שפחות, ובעיקר לדאוג לזה שיהיה לכם תוכן טוב שמשרת את הגולשים.

אז איך לדעת מה בדיוק אתם צריכים לעשות עכשיו?

ההמלצה שלנו – תפנו אלינו. כל אתרי הלקוחות שלנו עברו בהצלחה את העדכון האחרון ללא פגיעה . מה זה אומר?
שאנחנו עושים את הדברים נכון.

צוות המומחים שלנו ישמח לבדוק את האתר שלכם ולעזור לכם להבין מה בדיוק גרם לפגיעה בו, ואיך ומאיפה כדאי להתחיל לתקן את הנזק.