בגדול – אין לאן לברוח. מדובר בעדכון ליבה רחב לאלגוריתם החיפוש של גוגל. אין איזשהו אלמנט ספציפי אחד שנבדק כרגע ומטופל [למשל כמו בעדכון המובייל שהיה, או מהירות האתר], גוגל מבצע יישור קו אם תרצו – מטמיע את כל העדכונים האחרונים אל תוך האלגוריתם ומשחרר אותו על האתרים שלנו, שלכם, של כולם.
חלוקת תחומי האתרים לפי סקר שנערך, המראה אחוז גדול של אתרי רפואה שנפגע כביכול, אבל אם נשווה לאחוזי הפגיעה שהיו בעדכון ה-Media מדובר באחוזים נמוכים בהרבה כך שהמסקנות הן לא חד משמעיות עדיין [מתוך Search Engine Land].
אם מאז ה-12 למרץ הרגשתם ירידה משמעותית בטראפיק האורגני לאתר, וראיתם שאתם כבר לא מופיעים בתוצאות החיפוש במקומות שפעם הופעתם [או בכלל] – יש סיכוי טוב שזה בגלל העדכון. להגיד ש”נענשתם” יהיה לא מדויק, יותר נכון יהיה להגיד שאחרי העדכון האחרון, לפי המדרג העדכני של גוגל האתר שלכם פחות עמד בסטנדרטים הדרושים מאתרים ועמודים אחרים באותו נושא.
חשוב לזכור לא לקפוץ למסקנות מהירות מדי ולזכור את מה שצריך לדעת על העדכון – הוא נוגע בהכל, הוא רוחבי. הדיווחים מהעולם לא אחידים לגבי התיקונים שעזרו להם לשקם את הפגיעות, חלק מהאתרים שיפרו תכנים ו-Meta מיידית, חלק טיפלו בכשלים טכניים שהיו להם באתרים, בבעיות UX – וחלק גדול גם לא עשה דבר והמיקומים שלו השתקמו מעצמם.
אם תשאלו את גוגל עצמם הם יטענו שאין תיקון מסוים לאתר שנפגע הפעם [או בכל עדכון ליבה אחר], מה שאומר בפועל שפשוט צריך לבדוק ולתקן את הכל, משגיאות קריטיות לכאלו שפחות, ובעיקר לדאוג לזה שיהיה לכם תוכן טוב שמשרת את הגולשים.
אז איך לדעת מה בדיוק אתם צריכים לעשות עכשיו?
ההמלצה שלנו – תפנו אלינו. כל אתרי הלקוחות שלנו עברו בהצלחה את העדכון האחרון ללא פגיעה . מה זה אומר?
שאנחנו עושים את הדברים נכון.
צוות המומחים שלנו ישמח לבדוק את האתר שלכם ולעזור לכם להבין מה בדיוק גרם לפגיעה בו, ואיך ומאיפה כדאי להתחיל לתקן את הנזק.