בתחילת דרכו של הוידיאו באינטרנט, הוא התחיל בצילום מאוזן, כמו במסך הטלוויזיה. עם הגעתו של המובייל – התהפכו היוצרות והחלה המלחמה בין צילום ורטיקלי לצילום רוחבי.
כיום רוב הגלישה באינטרנט מתבצעת מהסמארטפון – לכן אי אפשר שלא להתייחס אליו, וצריך להודות – כשמדברים על שיווק בווידיאו, הורטיקל ניצח וכנראה שהוא הולך להישאר פה לפחות לעוד כמה שנים.
עם עליית השימוש במובייל – מגמה שממשיכה לגדול מיום ליום – אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליו יותר. וצריך להתייחס לנתון בסיסי וחשוב: אנשים לא מוכנים לסובב את הסלולר שלהם. הצפייה בורטיקל, פשוט יותר נוחה.
כמובן שאי אפשרי להניח הנחות בלי להתבסס על קצת דאטה.
בשביל להוכיח את הטענה, נאספו נתונים מ:
60 מודעות וידיאו אורגניות
17 לקוחות שונים
3.6 מיליון צפיות
כאשר חלק מהמודעות רוחביות וחלק ורטיקליות.
את הנתונים בחנו במודלים סטטיסטיים כדי להוכיח את הטענה על ידי המדדים הבאים:
% צפייה מחשיפה
% צפייה מאורך הסרטון
% אינגיי’מנט*
*אינגייג’מנט – מעורבות כלשהי של המשתמש עם הפוסט. יכול להיות הקלקה ומעבר לעמוד הנחיתה, יכול להיות תגובה, לייק או שיתוף ועוד.