המילים הקטנות שמסייעות, מכוונות, מסירות חסמים ומניעות אותנו לפעול בממשקים דיגיטלים
איך גורמים לאותיות הקטנות להביא ערך מוסף ותועלת גדולה?
קודם כל מדברים אל המשתמש! משתמשים במשפטים מכוונים בכל מקום אפשרי ובכך יוצרים ליווי אישי וכמעט אנושי לאורך כל תהליך בממשק זה או אחר.
משתמש שחווה יחס אישי ואנושי בממשק דיגיטלי ירגיש בטחון. מיקרו קופי נכון ומכוון, מאפשר הסרת חסמים לפעולות נדרשות.
תנו לאתר שלכם לדבר
כאשר יוצרים שפה עיצובית למותג, מומלץ לייצר לו גם קול ייחודי, לתת לו אישיות ולהביא אותה ליידי ביטוי בשיחה עם המשתמש בממשק הדיגיטלי.
קודם כל מדברים אל המשתמש! משתמשים במשפטים מכוונים בכל מקום אפשרי ובכך יוצרים ליווי אישי וכמעט אנושי לאורך כל תהליך בממשק זה או אחר.
הימנעו מלהשתמש בשפה רובוטית, תדברו אל המשתמש! בשגיאות ולידציה, במקום למחזר את אותה השגיאה בכל טעות ולכתוב “שדה זה – חובה”, תנו הודעות שגיאה המתארות את הטעות באמת. משתמש שהותיר שדה ריק, תכתבו לו לדוגמא “הריקנות מורגשת כאן, מלא אותי” או “אל תשכחו למלא את השדה”. במידה ומדובר בשגיאה במספר, לכתוב לו “אתה בטוח שזה מספר טלפון?”. ככל שתהיו ממוקדים יותר בניסוח הטעות, כך יהיה למשתמש קל יותר לתקן ולהתקדם.
חדדו את הקריאה לפעולה על גבי הכפתורים. לדוגמא המנעו מלהשתמש בהנעות לפעולה מסוג “שלח” או “הרשם”. במקום, חדדו את המסר. השתמשו ב”לתיאום פגישה בקליק” או “לקבלת עדכונים בחינם”. חשוב לייצר תיאום בין הפעולה שהמשתמש מתבקש לבצע לבין מה שהוא מקבל בפועל.
זכרו! מילים הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב והחוויה בממשק דיגיטלי, תשקלו את שלכם בכובד ראש בפעם הבאה שאתם באים בדרישות.
עמודי שגיאה – תשקיעו קצת, אל תגרמו למשתמש לחוש תסכול. על ידי השקעה בעמודי השגיאה תסייעו לו לצאת מהמבוי הסתום ואף לחייך